6 Mart 2018

Cevizli-Muzlu Kek


Merhaba dostlarım, nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Biz iyiyiz. Haftasonu annemdeydim. Her zamanki gibi moral depolayarak evime döndüm, kızıma kavuştum. Keki çok daha önce yapmıştım.
Tarifini yayımlamak şimdi mümkün oldu. Tarife geçiyorum.

3 yumurta
1 su bard.. süt
1 su bard. sıvıyağ
3 su bard. un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
150 gr ceviz içi
3 adet muz
1pa2ket kakao (25 gr)
1/2 paket damla çikolata
1 su bard. toz şeker

Yapılışı: Yumurtalar mikserle çırpılır, vanilya eklenir. Süt, sıvıyağ  eklenir, çırpılır. Toz şeker eklenir, çırpılır. Muz ezilerek eklenir, damla çikolata, kakao, dövülmüş ceviz eklenir, karıştırılır. Un ve kabartma tozu eklenir. Çırpılır. Kek kalıbı yağlanır, harç dökülür. 180 C'de 45 dk pişirilir. Afiyetle yenir.
Bu arada kabartma tozu koymayı unutmuşum, birkaç gün sonra fark ettim. Ben de kendi kendime sütü, yumurtayı  oda sıcaklığına getirdim de kek harcına kattım, neden kekim daha çok kabarmadı diye düşünüyordum.
Sevgili dostlarım yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın!






Hiç yorum yok: